Here is a great website where you can find free website templates or buy professional joomla templates online.

Klatki bezpieczeństwa


Wybór typu i konstrukcji klatki bezpieczeństwa jest uzależniony nie tylko od wysokości budżetu, ale przede wszystkim od przeznaczenia samochodu.

Najczęściej montowane są klatki spawane. Auta z „wyższej półki” zawsze wyposażane są w rozbudowane klatki spawane, ponieważ podnoszą one w znacznym stopniu sztywność i wytrzymałość nadwozia nie tylko w razie wypadku, ale także podczas normalnej sportowej eksploatacji. Klatki spawane polecamy klientom biorącym udział w profesjonalnych zawodach sportowych.

Alternatywą są klatki skręcane - są one propozycją dla klientów, którzy liczą się z możliwością demontażu klatki ( np. ze względu na sprzedaż auta, zmianę nadwozia, sporadyczne użytkowanie w sporcie ). Konstrukcje skręcane polecamy przede wszystkim do aut biorących udział w zawodach amatorskich.

Najwyższym stopniem klatkowego wtajemniczenia jest tzw. cela, czyli klatka zintegrowana z nadwoziem samochodu. Cela zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, sztywności nadwozia i wytrzymałości auta. Polecana jest zwłaszcza do aut rajdowych, szczególnie tych intensywnie eksploatowanych.

Jak bardzo rozbudowana powinna byc klatka?
Zasada „im więcej tym lepiej” w przypadku klatek bezpieczeństwa nie zawsze ma zastosowanie. Warto stosować konstrukcje optymalne, ponieważ każdy element to dodatkowe kilogramy. Ponadto, nie wszystkie warianty konstrukcyjne stosowane w rajdach mają zastosowanie w wyścigach i odwrotnie. Dlatego warto powiedzieć nam gdzie samochód będzie używany.

Klatka ... a może jednak pałąk?
Jeżeli samochód wykorzystywany jest również w ruchu ulicznym, a jedynie okazjonalnie w amatorskich imprezach sportowych, warto zastanowić się czy montaż pełnej klatki jest uzasadniony. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem może być montaż pałąka bezpieczeństwa, który w wystarczającym stopniu zabezpieczy auto w przypadku dachowania, a jednocześnie nie będzie ingerował w przestrzeń zajmowaną przez kierowcę i pasażera.

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i doradzimy wybór optymalnej konstrukcji. Zapraszamy także do zapoznania się z konstrukcją klatek w dziale Klatka w zbliżeniu

Odwiedza nas 1 gość oraz 0 użytkowników.

Joomla 2.5 Templates designed by InMotion Hosting Reviews